top of page

Frica.

Updated: Dec 12, 2021

Sinceră să fiu, nu am mai făcut niciodată acest lucru, deci nu am nici cea mai mică idee cum ar trebui să încep acest segment.


Probabil o să spui ,,Cât de greu poate să fie? Nu ai mai făcut proiecte până acum?”… Ei bine, ba da, am mai facut. Dar acest lucru nu se compară deoarece proiectul îl prezinți în fața unor oameni pe care îi cunoști, cu care ești familiar, cu care te-ai obișnuit... Le poți vedea reacțiile, poți ghici când și dacă se plictisesc... Nu am nicio idee cine va citi acest articol și ce părere își va face.


Dar, deoarece îmi încurajez mereu prietenii și cunoștințele să facă ceva nou oricând au posibilitatea, asta fac și eu. Un drag prieten s-a gândit să îmi ofere această șansă și am zis că da, e o bună oportunitate și ar trebui să o valorific.



Așa că, uite-mă aici. Sinceră sa fiu, orice subiect mă gândesc să abordez, nimic nu pare potrivit pentru un prim articol, așa că o să mă prefac că nu trebuie să își facă nimeni niciun fel de părere despre rubrica aceasta și voi alege să vorbesc despre primele lucruri care îmi vin în minte, de parcă sunt expertă la chestiile acestea.


Am zis mai sus că îmi încurajez apropiații să facă mereu ceva nou dacă au posibilitatea. Consider că de multe ori, să ieși din zona ta de confort este foarte important deoarece niciodată nu vei ști daca îți place ceva până nu încerci.


De foarte multe ori ne este frică să încercăm lucruri noi. De fapt, frica este atât de comună. O putem dezvolta în orice situație, nu numai în aceasta. Am întâlnit oameni cu atât de multe frici încât am înțeles că de fiecare dată frica este un mecanism de apărare pe care îl declanșăm mai des decât credem. Însă, gândiți-vă la acest lucru în alt mod.



Dacă frica pe care o dezvoltăm în diferite situații ne este chiar dușmanul și ceea ce ne privează de fapt fericirea? Asta înseamnă ca ne suntem propriii dușmani?

Nu prea sună corect, nu-i așa?


Încă de mici suntem învățați de părinți să nu facem anumite lucruri deoarece ni se poate întâmpla un anumit lucru și mai rau, și astfel frica a început să se dezvolte. Sau poate problema este că parinții nu ne-au învățat anumite lucruri sau nu ne-au fost alături și astfel ne-am dezvoltat frica de a fi abandonați.


Ceea ce vreau să spun este că frica se poate naște de oriunde. Important este să învățăm să o eliminăm din viața noastră, deoarece așa cum am mai spus, de multe ori ne face atât de mult rău și nici măcar nu ne dăm seama. Fiecare are frici și nu puteți minți despre asta. Ori că este frica de a nu fi lăsat singur, ori că este frica de schimbare, ori că este frica de a-i înfrunta pe ceilalți, ori că este frica de a începe să facem ceva pe cont propriu, ori că este frica de a nu putea să facem ceva dacă nu avem ajutor, ori că este frica să ne afișăm într-un anumit mod deoarece ceilalți vor râde de noi, ori că este frica de a nu greși, ori că este vorba de oricare altă frică. Ideea este că frica există. Și o dezvoltăm singuri fără să ne dăm seama de asta.


Ce vreau să spun de fapt este că dezvoltând aceste frici nu numai că ne demoralizăm singuri, dar începem să credem în ele și astfel ne pierdem pe noi înșine și, cum am spus mai sus, devenim propriii dușmani fără să realizăm.


Și acest lucru este atât de greșit, deoarece noi înșine suntem singura persoană care ne va fi alături de-a lungul vieții. Doar gândește-te puțin. Sigur, au fost atâtea momente în care nu te mai regăseai și simțeai că nimeni nu te înțelege. Singurul care a fost lângă tine și te-a ajutat să treci peste asta ai fost tu.


Este atât de important să ai încredere în tine, să îți cunosti valorile și de ce ești capabil și cel mai important este ca niciodată să nu te subestimezi și să nu crezi că nu poți face ceva deoarece ai auzit că a spus cineva asta și ai inceput să-l crezi.


Este foarte important sa îți învingi fricile și să faci întotdeauna ceea ce crezi că este imposibil. Știu că este foarte ușor de spus și foarte greu de făcut, dar sfatul meu pentru a-ți învinge teama este să te pui singur în exact acea situație în care îți e frica să fii.


Îți e frică să rămâi singur și să nu ai pe nimeni lângă tine? Petrece timp doar tu cu tine preț de câteva ore. Închide-ți telefonul sau orice dispozitiv care te ajută să comunici cu ceilalți și petrece acele ore gândindu-te la problemele tale și la ce soluții ai. Vei vedea că a fi singur nu e atât de înfricoșător pe cât îl face creierul tău să pară.


Îți e frică să le spui celorlalți ce crezi?


Fă-o de câte ori este nevoie până vei vedea că ceilalți vor ține cont de părerea ta dacă este fondată.


Scapă de inhibiții și de chestille pe care ți le spune vocea anxioasă din cap! Nu are întotdeauna dreptate!


Și, chiar și dacă greșești câteodată... Pe lângă faptul că, cu siguranța ceilalți nu vor reacționa așa rău pe cât crezi tu, aproape orice lucru se poate îndrepta. Și, în plus, din greșeli înveți, nu-i așa? De ce să regreți ceva ce ai vrut să faci sau care odată te-a făcut să zâmbești?


Crede-mă, creierul tău face lucrurile să pară mult mai rele decât sunt de fapt. Deci, încearcă să elimini frica din viața ta! Și nu uita, fă întotdeauna ceea ce te face fericit și încearcă și lucrurile care crezi că te vor face. ȘI dacă nu te fac, încearcă pană vei găsi ceva!


xoxo


Andra

55 views

Colegiul Național „Ion Creangă”, București

  • Instagram
bottom of page