top of page

Gânduri - Interviu Dumitru Sebe

Updated: Dec 12, 2021

În acest număr am ales să intervievăm o persoană foarte pasionată de ceea ce face, reprezentantul culturii muzicale din liceul nostru și un dirijor implicat care le dă șanse tuturor celor cărora le place muzica să își folosească aptitudinile în acest domeniu.


Domnul profesor Dumitru Sebe, căci despre dumnealui este vorba, ne va povesti puțin despre corul liceului, dar și despre cât de important este să fii devotat propriei tale pasiuni.


Revista „Gânduri”: Cum ați devenit profesor și ce motiv se află în spatele acestei alegeri?

Dumitru Sebe: Profesor sunt datorită faptului că disciplina pe care o predau este prima mea iubire: fac muzică de la vârsta de patru ani și caut să împărtășesc acest lucru și tinerilor. Al doilea motiv ar fi că îmi place foarte mult să lucrez cu copiii. Al treilea motiv, dacă are și acesta importanță, este că, văzând atâta muzică pe piața româneasca, dintre care una mai bună și alta mai puțin bună, cea de calitate medie, să zic așa, fiind mai mult promovată decât cea bună, de pe treapta de pe care mă aflu, doresc cât de cât să dezvolt puținul bun-gust al copiilor, să le împărtășesc din ce cunosc eu despre anumite idealuri, anumite valori ale muzicii românești, pentru ca aceștia să cunoască muzica și din alte puncte de vedere.



RG: Care este cântărețul/trupa dumneavoastră preferată?

Dumitru Sebe: Cântăreața mea preferată este soprana Angela Gheorghiu. Nu mint că-mi plac foarte mult şi formațiile „Queen”, „Beatles”, din muzica uşoară etc.

RG: Care este melodia dumneavoastră preferată? Sau dacă e prea greu să alegeți una care este prima melodie care vă vine în minte?

Dumitru Sebe: Nu pot să zic că am doar o melodie preferată, dar, de exemplu, pe telefon mi-am pus o melodie interpretată de Queen, „I Was Born to Love You". Data viitoare poate îmi pun „We Are The Champions". Aştept olimpiada.


*Articolul integral poate fi găsit în a doua ediție a Revistei ”Gânduri”

237 views

Frica.

Colegiul Național „Ion Creangă”, București

  • Instagram
bottom of page