top of page

Regretele.

Updated: Dec 12, 2021

În articolul trecut am vorbit liber, fără niciun plan dinainte format despre frici. Și, cumva, spre final, m-am legat puțin de regrete și mi se părea că am spus foarte puține despre acest subiect care îmi oferă mult mai multe oportunități de analiză.


Așa că iată-mă!


Cu toții avem regrete. Fie că ne place sau nu, că sunt multe sau puține, că au sau nu o importanță mare în ochii noștri, regretele există și mereu vor face parte din viața noastră.


Am auzit extrem de mulți oameni care spuneau lucruri precum ,,Acum regret atât de mult că am făcut acest lucru...”. Din punctul meu de vedere, această convingere este atât de greșită... Niciodată nu trebuie să regreți o faptă pe care ți-ai dorit să o faci, chit că nu a ieșit așa cum te așteptai, căci aceasta a fost o lecție pentru tine. Așa cum, atunci când obții ceea ce îți dorești, ești mândru de tine, când lucrurile nu ies la fel de bine, fii mândru, pentru că ai avut curajul să faci ce voiai! De ce să fii dezamăgit?



Părerea mea este că ar trebui să regretăm doar lucrurile pe care am fi putut să le facem și nu le-am făcut. Acelea sigur ar fi făcut o diferență. Faptele pe care le facem și deciziile pe care le luăm ne pot aduce în primă fază bucurie, dar mai apoi se pot sfârși în suferință. Și totuși, de ce să regreți ceva ce odată te-a făcut să zâmbești, nu-i așa?


„Zâmbește pentru că s-a întâmplat, nu plânge pentru că s-a terminat.”- Gabriel Garcia Marquez


Până la urmă, nimic nu este permanent. Totul are un sfârșit, fie că este el mai rapid sau mai lent. Și, crede-mă, când sfârșitul se apropie, tot ce contează sunt amintirile; amintiri pe care nu le poți avea dacă alegi să trăiești în frica eșecului, să te temi de finalitatea acțiunilor tale. Câteodată, e bine doar să te avânți, fără să te gândești la consecințe. Așa cum am subliniat și în articolul precedent, creierul nostru ne poate juca mai multe feste decât ne-am putea imagina, uneori fabricându-și chiar propriile scenarii sumbre, care cel mai probabil nici nu se vor adeveri. Astfel, ne privăm singuri de lucruri care ne-ar fi putut aduce, la urma urmei, fericirea.


Niciodată nu avem de unde ști cum se vor petrece lucrurile dacă nu avem curajul de a încerca. Suntem mult prea diferiți pentru a ne resemna în experiențele altora.


Dar dacă individualitatea este, de fapt, tocmai lucrul care ne leagă cel mai tare?


Fiecare situație în care ne regăsim, orice problemă pe care ne-o punem poate fi privită din foarte multe unghiuri. De aceea, nu cred în noțiunile de bine și rău, de normal și anormal. Pentru fiecare dintre noi aceste cuvinte au semnificații diferite, pe care ni le formăm după placul nostru, după propria experiență. Întotdeauna trebuie să faci doar ceea ce este bine pentru tine. Să fii egoist, câteodată, nu este dăunător...


În final, nu uita: fără prea multe regrete! Nu te învinovăți pentru orice, nu regreta lucrurile pe care le-ai făcut deja, cele pe care le faci acum sau pe care le vei face în viitor. Reține că nimic pe lumea aceasta nu este ireparabil. Așadar, ai grijă de tine, căci tu ești cel mai important!


xoxo


Andra

27 views

Colegiul Național „Ion Creangă”, București

  • Instagram
bottom of page